Bucovina Profundă

15 Ianuarie 2011

Mihail Eminescu, 161 de ani de la nastere + DOINA (necenzurata)

Filed under: Eminescu,istoria ascunsa,lupta impotriva uitarii,poezie,România Profundă — Mircea Puşcaşu @ 12:37

Mihail Eminescu, 15 ianuarie, 2011-1850=161 de ani de la nastere

Adevaratul Eminescu, nu e visatorul dulceag si moale din cele cateva poeme de dragoste invatate pe genunchi la scoala.
Nicaieri nu e mai real Eminescu decat in publicistica sa si in “Doina” . (Ion Zestrea)

Doina in varianta intreaga, necenzurata, mai actuala ca niciodata:

Doina

Mihail Eminescu

De la Nistru pân’ la Tisa
Tot Românul plânsu-mi-s-a
Ca nu mai poate strabate
De-atâta strainatate.

Din Hotin si pân’ la Mare
Vin Muscalii de-a calare,
De la Mare la Hotin
Mereu calea ne-o atin;

Din Boian la Vatra Dornii
Au umplut omida cornii
Si strainul te tot paste,
De nu te mai poti cunoaste.
Sus la munte, jos la vale
Si-au facut dusmanii cale;

Din Satmar pâna ‘n Sacele
Numai vaduri ca acele.
Vai de biet Român saracul,
Indarat tot da ca racul,
Nici îi merge, nici se ‘ndeamna,
Nici îi este toamna toamna,
Nici e vara vara lui
Si-i strain în tara lui.

Dela Turnu ‘n Dorohoiu
Curg dusmanii în puhoiu
Si s-aseaza pe la noi;
Si cum vin cu drum de fier,
Toate cântecele pier,
Sboara paserile toate
De neagra strainatate.

Numai umbra spinului
La usa crestinului.
Isi desbraca tara sânul,
Codrul – frate cu Românul –
De secure se tot pleaca
Si isvoarele îi seaca
Sarac în tara saraca!

Cine-au îndragit strainii
Mânca-i-ar inima cânii,
Mânca-i-ar casa pustia
Si neamul nemernicia.

Stefane, Maria Ta,
Tu la Putna nu mai sta,
Las’ Arhimandritului
Toata grija schitului,
Lasa grija Sfintilor
In sama parintilor,
Clopotele sa le traga
Ziua ‘ntreaga, noaptea ‘ntreaga,
Doar s-a ‘ndura Dumnezeu
Ca sa-ti mântui neamul tau!

Tu te ‘nalta din mormânt
Sa te-aud din corn sunând
Si Moldova adunând.
De-i suna din corn odata,
Ai s-aduni Moldova toata,
De-i suna de doua ori
Iti vin codri ‘n ajutor,
De-i suna a treia oara
Toti dusmanii or sa piara
Din hotara în hotara,
Indragi-i-ar ciorile
Si spânzuratorile!

Cine ne-au dus Jidanii
Nu mai vaza zi cu anii
Ci sa-i scoata ochii corbii
Sa ramâe ‘n drum cu orbii
Cine ne-au adus pe Greci
N’ar mai putrezi în veci
Cine ne-au adus Muscalii
Prapadi-l-ar focul jalei
Sa-l arza sa-l dogoreasca
Neamul sa i-l prapadeasca

Cine tine cu strainii
Mânca-i-ar inima cânii
Mânca-i-ar casa pustia
Si neamul nemernicia


Anunțuri

8 comentarii »

  1. […] Bucovina Profunda: Mihail Eminescu, 161 de ani de la nastere + DOINA (necenzurata) […]

    Apreciază

    Pingback de Saccsiv's Weblog — 17 Ianuarie 2011 @ 15:27 | Răspunde

  2. admin,

    Multumesc pentru DOINA necenzurata, a Marelui nostru MIHAIL EMINESCU. Îmi pare foarte bine ca scrieti MIHAIL, terminatia IL vine de la EMANUIL – CU NOI ESTE DUMNEZEU-. Dusmanii Crucii( stim noi cine), au suprimat litera L si astfel MIHAIL a devenit Mihai. Din fericire mai sunt oameni ca dta, care restabilesc ADEVARUL.

    Îl ascult de multe ori pe Cezar Ivanescu cântând Doina lui Mihail Eminescu. Cutremurator!
    Vesnica lor Pomenire! Ei se roaga, de acolo din Ceruri, pentru bietul popor român cotropit de sionisti…………..

    Apreciază

    Comentariu de Mos Ioan — 17 Ianuarie 2011 @ 16:50 | Răspunde

  3. M. Eminescu si-a iubit patria, este evident. Dar opera lui literara nu este ortodoxa, nici pe departe.

    Incep prin a atrage atentia ca, un ortodox care recita versurile lui Eminescu, poate ajunge (ATENTIE MARE) pana la lepadare de Hristos (vezi poezia eu nu cred nici in Iehova. Ori Iehova este numele dat lui Dumnezeu in Vechiul Testament). Poate va mai aduceti aminte fragmentul din pateric in care un ucenic mergand la piata sa-si vanda rucodelia s-a lepadat de Hristos purtand pe drum o convorbire cu un evreu si incuviintand cu un „poate” credinta evreilor intr-u hristos viitor.

    Studiile din Vestul modern al europei si-au lasata amprenta asupra creatiei eminesciene: poetul a fost identificat ca fiind sub influenta lui Schopenhauer (filozof o gandire de inspiratie budista). Astfel ca vom asista in poezia lui Eminescu la descrieri cosmogonice a formarii universului. Va este cunoscuta teoria BigBangului. ei bine, sub alta forma ea se regaseste si in Scrisoarea I, ca un preambul la ideile evolutioniste ale secolului XX.
    Numai cateva exemple ne pot spune multe despre factura operei sale: Cezara, unde iubirea carnale ii sunt associate personaje calugaresti, cu idei filosofice schopenhauriene – asiatice. Saramnul Dionis – in care limita dintre realitate si vis nu este clar definita, in care se afirma ca timpul si spatial sunt doar in imaginatia noastra si despre care stim ca este o opera autobiografie a “geniului” eminescian neinteles. In Avatarii faraonului Tla regasim idei despre vise, ieşirea din timp, spaţiul selenar, reîncarnare , metamorfoze, revolta luciferică etc.

    Unde e Hristos, unde sunt ideile crestine? Unde ortodoxia lui Eminescu despre care se tot vorbeste atat? Poate a avut si astfel de exemple, dar pana nu vom gasi o renegare a intregii opera pagane a lui Eminescu, vorbirea despre ortodoxie este un lucru secundar la el.

    Nici viata lui Eminescu nu este un exemplu de urmat: Ingragostit de o femeie MARITATA, M.Eminescu nu ezita sa strice o casnicie. Apoi, dupa moartea acestuia, Veronica Micle, si ea poet, cu idei nu prea ortodoxe, isi ia viata. Adica se SINUCIDE. Si apoi este inmormantata la manastirea Varatec (de ce) unde I s-a ridicat si o statuie chiar in incinta manastirii.

    Personal, eu nu il consider pe Eminescu un model de ortodoxie, ci unul de esuare dintr-o credinta sanatoasa intr-o filosofie pierzatoare de suflet.

    Nu contest moartea lui Eminescu. Este posibil sa fi fost omorat de dusmanii sai si ai tarii. Dar asta nu este garantia unui martiriu. Caci bine stim ca martiriul este un dar de la Dumenzeu si il primesc doar cei care au avut o viata plina de virtuti, si care l-au meritat. Martiriul nu-I este dat oricui.

    Cat despre robul lui Dumnezeu nu pot sa spun decat: Dumenzeu sa-l ierte. Iar cea mai buna apreciere a sa ar fi ruga pentru sufletul sau, nu ridicarea lui pe un postament de zeitate romanesca.

    Apreciază

    Comentariu de Ioan — 17 Ianuarie 2011 @ 21:04 | Răspunde

    • Draga Ioane,
      Ma tem ca ai luat poeziile lui Eminescu drept manual de dogmatica. Daca vrea cineva dogmatica gaseste din belsug la Sfintii Parinti sau la sfinti contemporani precum pr. Staniloae. Uite cum sfintii precum Sf. Vasile, Sf. Grigorie de Nyssa, Sf. Grigorie Teologul, au citat din filosofi pagani, din poetii antici, fara sa le faca un inchizitoriu dogmatic. Nu trebuie luat un om drept ceva ce nu si-a propus el vreodata.
      Ma tem ca l-ai confundat pe Eminescu Mihail cu un poet-si-atat.
      Poate ai vazut Operele Complete, cele in 8 volume. Doar doua(!) sunt de poezie, unul de proza, unul de traduceri si patru(!) volume sunt publicistica sa. Cititi din publicistica sa, veti avea surprize.
      Propaganda vremurilor au incercat sa il scota doar poet. Este felul „invingatorilor”, celor care scriu istoria de a-si anihila sau minimaliza dusmanii chiar dupa moartea acestora. Un fel de incercare de reeducare post-mortem.
      Asa cum se incearca, si se va mai incerca, in cazul sfintilor din prigoana comunista, pe care vor sa ii scoata mai mult rugatori si cuviosi smeriti si tacuti, curatati de ceea ce au fost ei de fapt: marturisitori, luptatori, strigate in pustiu, legionari in marea lor majoritate, aparatori ai ordinii crestine a lumii, ca altadata sfinti precum Stefan al Moldovei, Constantin cel Mare, Dimitrie al Tesalonicului si Nestor, ucenicul sau. Sigur ca au fost si rugatori cuviosi ai puscariilor, dar se incearca sa se treaca in uitare motivul pentru care au ajuns ei in puscarii: opozitia, trup si suflet, fata de un sistem demonic, ce isi propune demonizarea omului si stapanirea peste toata suflarea omeneasca, peste trupuri dar si peste suflete.
      Acest sistem lucra si pe vremea lui Eminescu si el s-a opus si a fost prigonit si ucis pentru asta. Este el model, erou, sfant, martir ? Nu stiu eu, ca-s om putin si prost. Stie Dumnezeu, stiu sfintii sai cei din slava si cei de pe pamant.
      Cred ca a mers la judecata Domnului cu cununi slavite de suferintele si moartea sa pentru aproapele sau, pentru neamul sau, cununi slavite de luptele sale jertfitoare si iubitoare pentru mantuirea neamului romanesc, lupte de a spune raului pe nume, de a respinge satanismul talmudist al cahalelor ce invadau atunci tara.
      Cred ca a mers la judecata Domnului si cu ceva mizerie, negrul pacatelor sub unghii, dar cred ca Dumnezeu ii va acorda multe circumstante atenuante, si ii va lua caderile sale poetice si romantice, drept ceea ce sunt, licente poetice. Cred ca greselile sale facute din joaca poetica si influente stiintifico-filozofice straine, vor fi devansate in balanta judecatii de mila lui Dumnezeu si de atitudinea si lucrarea lui Eminescu, sugerate si simbolizate in cele patru volume de publicistica, care (si fizic) trag greu la cantar.
      Nu stiu cat am reusit sa exprim ceea intuiesc. Iertati-ma de vorbele proaste si nepricepute. Sper sa le umple Dumnezeu de sensul cel bun.

      Apreciază

      Comentariu de Mircea Puşcaşu — 18 Ianuarie 2011 @ 08:58 | Răspunde

  4. […] Bucovina Profunda: Mihail Eminescu, 161 de ani de la nastere + DOINA (necenzurata) […]

    Apreciază

    Pingback de STIRILE ZILEI (17.01.2011) | Revista Presei — 18 Ianuarie 2011 @ 04:23 | Răspunde

  5. Multumesc d-le Puscasu.

    Apreciază

    Comentariu de Doina — 21 Ianuarie 2011 @ 21:54 | Răspunde

  6. […] Mihail Eminescu, 161 de ani de la nastere + DOINA (necenzurata) […]

    Apreciază

    Pingback de Adevărul despre cum a murit Mihail Eminescu, ucis la comanda | Bucovina Profundă — 16 Ianuarie 2016 @ 00:23 | Răspunde

  7. […] Mihail Eminescu, 161 de ani de la nastere + DOINA (necenzurata) […]

    Apreciază

    Pingback de La mulți ani întru Eminescu, tuturor românilor! Radu Gyr – Baladă pentru Eminescu | Bucovina Profundă — 16 Ianuarie 2016 @ 00:23 | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Un sit web WordPress.com.

%d blogeri au apreciat asta: