Bucovina Profundă

4 Martie 2011

Mami, de ce…? – fotoreportaj de Narcis Virgiliu si Alina Buleanu

Mami, de ce…?

(sursa: Narcis Virgiliu)

Ma uit in oglinda, sunt eu. Ma uit mai bine si sunt eu la 6 ani. Ma rugam in fiecare seara sa mi-l aduca, ii promiteam ca voi manca tot, ca ma voi culca devreme, ca voi fi un copil mai bun daca mi-l aduce.

Si-ntr-o zi a venit! Am alergat plangand de fericire, l-am strans la piept si l-am pupat pe frunte. Din acel moment, desi abia invatasem sa ma ghidez dupa limbile ceasului, stiam cand trebuie sa manance. Il auzeam in mintea mea de copil si stiam ca acum il voi duce la baie sau la plimbare. Il puneam la culcare, la aceeasi ora in fiecare seara, nu inainte de a pupa manutele de cauciuc ale bebelusului, jucaria mea frumoasa, primita de la parinti. Dupa un timp, unul dintre prietenii mei care se juca de-a doctorul l-a stricat, dar mama a gasit solutia imediat: “o sa-i schimbam bateriile si o sa mearga din nou! Trebuie sa mearga!”

Acum sunt in acelasi pat, imi curg, la fel ca atunci, siroaie de lacrimi insa acum sunt amare, disperate. Nu mai vreau sa vina, nu mai vreau sa primesc papusa cu cap rotund, imi doresc sa fi ramas acolo, pana in momentul in care ma hotarasc eu sa merg si sa o cumpar.

E prea intuneric, e numai frig, e ceata, e mult prea tarziu… “Papusa” a ajuns. Nu a comandat-o nimeni de data asta, nici eu, nici parintii mei, e doar un frumos cadou, o surpriza din partea “firmei de jucarii”…e copilul meu. Are aceeasi pozitie ca si a mea acum, cu mainile impreunate la gura si cu genunchii indoiti, lipiti de coate….sta la fel ca mine…in mine, dar nu plange, el asteapta doar….asteapta sa vina momentul potrivit cand cineva ii va taia “funda” si va iesi la lumina din “cutie” pentru a ma face fericita…asteapta sa il vad, asteapta sa ma stie.

Maine voi deschide, mult, mult prea devreme, cadoul pe care nu l-am cerut, nu acum. Mai e doar o noapte, poate cea mai lunga noapte din viata mea. Nimeni, niciun om nu are dreptul sa ma judece, oricine ai fi nu sta cu mine, sunt orele pe care trebuie sa le petrec doar eu cu Dumnezeu, sa-I vorbesc, sa-I explic, sa cer iertare.

Nimeni nu intelege ca la 16, 17 sau chiar 18 ani nu pot pastra un copil. As fi un copil…cu un altul in brate.

Nimeni nu intelege ca tatal lui nu va fi acolo, de fapt nu mai e demult aici, cu mine, cu noi.

Nimeni nu stie ca eu, fara tatal lui, fara parintii mei care au murit cand eram mica, nu am cum sa-l cresc. Nu va avea nici macar ce sa manance.

Doar Dumnezeu ma poate condamna sau ierta, doar El.

E aproape 6 dimineata….mai am 4 ore…aud apa cum pica undeva in baie….pica la fel ca lacrimile astea reci….adorm….visez…stiu ca visez. Sunt in camera mea, e vara. Un pusti blond imi intinde o scrisoare, imi saruta apasat ambele maini, isi ia mingea si o zbugheste afara…la joaca. Mainile-mi tremura, nu pot sa le controlez si totusi o deschid:

“ Mamica mea,

Mai tii minte tot ce ti-am povestit, zi de zi, de cand am ajuns la tine in burta? Iti spuneam ca imi pare rau pentru ca am plans asa de tare cand m-ai nascut, n-am vrut sa te sperii. Iti mai explicam, razand, fata pe care-ai facut-o cand m-ai vazut pasind pentru prima data. Mai stii? Ma tineam de masuta din sufragerie si ma leganam gata, gata sa cad. Iti povesteam ce am simtit dupa prima zi de scoala cand am iesit de la ore si ma asteptai in fata clasei emotionata. Stai linistita! Te rog, nu plange! Nu ai uitat nimic!

Lucrurile astea de fapt urmau sa se intample si mi s-a parut dragut sa ti le povestesc eu inainte, de acolo dinauntru. Nu ma supar sa stii daca nu le-ai auzit! Eu doar incercam sa te linistesc pentru ca nu intelegeam de ce ai tot plans de cand ai aflat ca sunt acolo, in tine.

Imi pare rau doar ca nu am terminat, as mai fi avut ataaat de multe de povestit, dar in dimineata aia ai vrut sa ne vedem mai repede decat trebuia. Cand m-a atins am crezut ca e mana ta si am inceput sa rad si sa chicotesc “mami, opreste-te, ma gadili! Mai ai rabdare putin. Te anunt eu cand sunt gata sa vin”. Imediat mi-am dat seama ca nu ai cum sa fii tu, mana ta ar fi trebuit sa fie calda si moale, nu rece si ascutita…

De acolo nu mai stiu nimic, cred ca am adormit si m-am trezit aici, unde e mereu cald, soare si sunt si foarte multi copii fara mamici.

Imi pare rau ca nu am apucat sa te stiu, dar sunt sigur ca esti la fel de frumoasa pe dinafara la fel cum mi-ai aratat in acele cateva saptamani acolo la tine in burta.

Ma intorc la joaca acum!

Te iubesc!”

E dimineata…am ochii injectati…zambesc isteric. O sa plec acum. Trebuie sa ajung la doctor, am programare. Imi va strica “papusa” dar e bine, e bine pentru ca peste cativa ani o sa-i schimb bateriile si o sa mearga din nou. Trebuie sa mearga….

(urmeaza alte imagini reale, extrem de socante)

 

 

Notele autorului:

* Textul a fost scris de Alina Buleanu o persoana obisnuita care nu a trecut prin aceasta experienta. A incercat doar sa se transpuna si sa incerce niste sentimente imprumutate in speranta ca asta va ajuta unele fete, femei care sunt la un pas de a renunta la “papusa” lor.

* Fotografiile au fost realizate de mine (Narcis Virgiliu) in putinele momente cand am reusit sa-mi inving tremurul obsesiv al mainilor in fata unui astfel de subiect.

Articolul original cu mai multe imagini:

http://www.narcisvirgiliu.ro/blog/mami-de-ce/


12 comentarii »

  1. […] Bucovina Profunda: Mami, de ce…? – fotoreportaj de Narcis Virgiliu si Alina Buleanu […]

    Apreciază

    Pingback de STIRILE ZILEI (04.03.2011) « Saccsiv's Weblog — 4 Martie 2011 @ 22:23 | Răspunde

  2. […] Bucovina Profunda: Mami, de ce…? – fotoreportaj de Narcis Virgiliu si Alina Buleanu […]

    Apreciază

    Pingback de WORLDLINES - June 28, 2009 — 4 Martie 2011 @ 23:05 | Răspunde

  3. Wow … socant e putin spus. Poate ar trebui lasat pentru vre-un blog horror asa ceva.
    Oricum eu nu am avut taria sa ma uit, doar am scanat rapid si am tulit-o …

    Apreciază

    Comentariu de UmbraSerii — 5 Martie 2011 @ 12:36 | Răspunde

    • Socanta e realitatea cotidiana. Astea sunt poze artistice. Astfel de lucruri se petrec zilnic (cate 4-6 pe zi) in fiecare sectie de ambulatoriu de gineco din fiecare spital din tara. Plus cele din cabinetele particulare. Daca ne bagam capul in nisip ele nu se opresc, ci doar noi nu le mai vedem.
      Din ‘90 pana azi sunt peste 20.000.000 de avorturi in Romania, suntem un popor pe jumatate in pamant.
      Plus avorturile hormonale datorate “anticonceptionalelor” microdozate abortive.
      Desteapta-te, romane!

      Apreciază

      Comentariu de Mircea Puşcaşu — 5 Martie 2011 @ 20:20 | Răspunde

  4. Bun articol! Infioratoare imagini… De luat aminte!

    Apreciază

    Comentariu de Dianora Ioana — 5 Martie 2011 @ 13:14 | Răspunde

  5. Propaganda crestinopata. Dar de copiii care sunt vai de mama lor cui ii pasa? Idioti si ipocriti ce sunteti! Mai deschideti cartea de anatomie in loc sa deschideti vrajeala de Biblie si apoi veniti si spumegati contra avortului. Voi sunteti adevaratii criminali!

    Apreciază

    Comentariu de Elle — 10 Martie 2011 @ 15:20 | Răspunde

    • @Elle

      Inteleg ca ai alta religie and that’s ok with me (e alt subiect de discutie), dar sa intri pe blogul nostru si sa arunci cuvinte urate despre religia crestina, despre Biblie, insulte personale etc, that’not ok at all. Pe viitor nu iti voi mai publica mesajele cu astfel de continut, nothing personal.

      Despre aspectele aduse in discutie as zice urmatoarele:

      1. „Dar de copiii care sunt vai de mama lor cui ii pasa?”
      R: ai intrebat vreun copil sarman daca vrea sa moara, sau daca ar fi preferat sa fi fost avortat de mama lui? Viata, oricat de grea, are momente de bucurie pe care le stie doar cel ce le-a trait. Argumentul ca mai bine il omori decat sa traiasca in saracie este pueril. Asa rationand, s-ar impune exterminarea saracilor, bolnavilor, persoanelor cu handicap etc. Orice om nenorocit, chiar si in pragul mortii, isi doreste sa mai traiasca macar o zi, nu e normal sa ucizi un prunc in pantecele mamei, pe motiv ca stii tu sigur ca va fi nefericit. E culmea ipocriziei sa pretinzi ca il omori gandindu-te la fericirea lui, cand de fapt iti aperi doar confortul si traiul TAU bun, eliminand grijile ce le-ar produce copilul.

      2. „Mai deschideti cartea de anatomie in loc sa deschideti vrajeala de Biblie si apoi veniti si spumegati contra avortului.”
      R: Marturisesc ca am absolvit Facultatea de Medicina, unde am deschis destul de des manuale si tratate si studii de anatomie, embriologie, fiziologie, endocrinologie, medicina legala, bioetica, obstretica, ginecologie etc. si nu am gasit vreo explicatie rationala medicala de ce un medic ar trebui sa accepte „avortul la cerere”. De ce nu se practica la cerere si uciderea asistata a copiilor cu handicap, sau a celor obraznici, de ce nu se practica amputatia de antebrat la cerere sau alte asemenea nerozii dpdv etico-medical precum avortul la cerere.
      Nu iti dau argumente teologice ortodoxe ca inteleg ca esti de alta religie, doar argumente de etica medicala, ca uneia/unuia ce apreciaza (s-ar parea) stiintele medicale.

      Cele bune tie si la toti ai tai!

      dr.Mircea Puscasu
      BUCOVINA PROFUNDA

      Apreciază

      Comentariu de Mircea Puşcaşu — 10 Martie 2011 @ 21:46 | Răspunde

  6. Cele care nu au trecut prin asa ceva ar trebui sa se considere privilegiate. Articolul trezeste la realitate. Aceasta experienta oribila te poate marca pe viata.

    Apreciază

    Comentariu de gabriela — 17 Mai 2011 @ 20:09 | Răspunde

  7. Desi sunt adolescenta nu pot sa inteleg cumun om poate sa faca asa ceva cand alte cupluri isi doresc nespus de mult un bebe si nu pot sal aiba

    Apreciază

    Comentariu de costin — 4 Februarie 2012 @ 21:14 | Răspunde

  8. Cite milioane de lei vechi ia MITA in fiecare zi un medic roman, pentru a face avort(SI PENTRU ORICE SERVICIU MEDICAL INJ ROMANIA SE PLATESTE MITA LA DOCTOR SA TE BAGE IN SEAMA!) – asta in afara taxei oficiale, sunteti niste nerusinati cu totii, eu sunt impotriva avortului, dar nu trebuie sa puneti aceste imagini cutremuratoare si comentarii melodramatice ale alinei bula – buleanu, care nu a trecut prin asa ceva, luati un cometariu de la o femeie care atrecut prin avort si de la una care nu a avortat, si copilul ei a fost dat la orfelinat unde a fost infectat cu HIV prin programul de vaccinare la care toti medicii din Romania, cu 2 exceptii, sunt slugile satanei si otravesc copiii nostri. rusine pentru aceasta propaganda de 2 bani pe care o faceti aici, REPET sunt crestin ortodox si impotreiva avortului, puteti deschide mintea multor femei, dar nu prin aceste imagini oribile, tot RESPECTUL pentru dr.M.Puscasu pentru blog,, are chestii exceptionale, dar se fac si greseli, aici nu este nici o bioetica medicala si nici crestina, medicii care macelaresc copilul ne-nascut este si el criminal, am intilnit o mama care a decis sa nu faca avort si a nascut copilul care i-a fost furat din spital si nu a dat niciodata de urma lui, copilul a fost gasit de politie la gunoi, cu organe prelevate, ASTA ESTE LUMEA IN CARE TRAIM si nu mai judecati atitea mame care fac avortuir, NU TREBUIE FACUT AVORT, si la Biblie zice SA NU NE JUDECAM INTRE NOI , si cine NU A TRECUT PRIN ACEASTA TERIBILA EXPERIENTA A AVORTULUI NU POATE INTELEGE, NICI UN BARBAT NU POATE INTELEGE, MAI ALES TATAL COPILULUI AVORTAT CARE NU L-A VRUT SI NICI REPORTERUL CARE A FACUT POZELE SI LE-A POSTAT AICI, CE IPOCRIZIE, DATI CU PIATRA IN OAMENI, NU ASA V-A INVATA IISUS CRISTOS LA BIBLIE, GASITI ALTE CAI SA DESCHIDETI CAPUL FEMEILOR SA NU FACA AVORT! DUMNEZEU SA VA LUMINEZE MINTEA). MAI SUNT SI COPIII DATI IN ADOPTIE LA HOMOSEXUALI IN OCCIDENT, nasteti copii femeilor , dati-i la adoptie, si DUMENZEU CU MILA! Va rog frumos, nu accept comentarii rautacioase si subiective! O ZI BUNA!

    Apreciază

    Comentariu de Adam din ANGLIA — 1 Mai 2012 @ 14:57 | Răspunde

    • Hristos a inviat!
      Nu deznadajduiti!
      Imaginile sun ingrozitoare pentru ca realitatea e groaznica. Nu e vina imaginilor ci a noastra ca ingaduim asa realitate si o legiferam la nivel de stat.
      Cele bune tie si la toti ai tai, Adame din Anglia.

      Apreciază

      Comentariu de Mircea Puşcaşu — 1 Mai 2012 @ 16:57 | Răspunde

  9. […] Mami, de ce…? – fotoreportaj de Narcis Virgiliu si Alina Buleanu-imagini şocante despre avort […]

    Apreciază

    Pingback de MARŞUL PENTRU VIAŢĂ : MIERCURI, 30 MAI 2012, ORA 17.30 Punct de întâlnire: Biserica Sfânta Înviere, Suceava « Bucovina Profundă — 28 Mai 2012 @ 19:44 | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

