Buddha in iad si singularitatea adevarului crestin

Un calugar-budistcalugar budist l-a vazut pe Buddha in iad si recunoaste ca doar crestinii detin adevarul

Marturisirea de mai jos e scrisa de un fost calugar budist. Redam cateva fragmente din ea:

“ Numele meu e Athet Pyan Shinthaw Paulu si sunt din Myanmar. M-am nascut in 1958 in orasul Bogale din sudul Myanmar-ului. Parintii mei erau budisti devotati, asa cum sunt marea majoritatea a oamenilor din Myanmar. La 18 ani, am fost trimis la o manastire budista pentru a deveni calugar novice. In Myanmar, multi parinti incearca sa-si trimita fiii intr-o manastire budista, considerand ca e o mare onoare in a servi in felul acesta.

Cand am implinit 19 ani si 3 luni (in 1977), am devenit calugar obisnuit. Calugarul senior de la manastirea mea mi-a dat un nou nume budist, acesta fiind obiceiul in tara noastra. El era cel mai faimos calugar budist din tot Myanmar-ul. Toata lumea stia cine era, fiind onorat pe scara larga de catre oameni si respectat ca un mare invatator. Din pacate, in 1983 el muri brusc, fiind implicat intr-un accident de masina mortal. Moartea lui a socat pe toata lumea. La momentul acela eram calugar deja de sase ani.

Am incercat din greu sa fiu cel mai bun calugar si sa urmez toate preceptele budismului. La un moment dat, m-am mutat intr-un cimitir unde am trait si am meditat continuu. Unii calugari care doresc sa cunoasca adevarurile lui Buddha fac lucruri ca mine. Unii se duc in adancul padurilor si duc o viata solitara. Am incercat sa ma detasez de gandurile mele egoiste si de dorinte, pentru a scapa de boala si suferinta si pentru a ma elibera de ciclul acestei lumi. Cat am stat la cimitir, nu mi-a fost frica deloc de fantome. Atunci cand am incercat sa ating pacea interioara, un tantar a aterizat pe bratul meu si, in loc sa-l alung, l-am lasat sa ma piste. Si asta pentru ca invataturile noastre budiste ne spun ca nu trebuie sa facem rau niciunei fiinte.

Putin timp după piscatul tantarului, m-am imbolnavit foarte grav. M-am dus la spital pentru tratament, iar medicii mi-au spus ca am atat febra galbena cat si malarie. Am stat o luna i spital, timp in care nu numai ca nu m-am facut mai bine, dar mi-era din ce in ce mai rau. Medicii mi-au dat drumul, spunandu-mi ca nu aveam nicio sansa de supravietuire.

Dupa ce am fost externat din spital, m-am intors la manastire, unde alti calugari au avut grija de mine. Mi-era atat de rau, incat, la un moment dat am intrat intr-o stare de inconstienta. Am aflat mai tarziu ca de fapt am murit timp de trei zile. Inima mea incetase sa mai bata, iar trupul meu a fost pregatit pentru incinerare, pentru a fi supus unui ritual de purificare conform traditiilor budiste.

Desi cei din jurul meu spuneau ca sunt mort, totusi mintea si spiritul meu erau constiente. Sa va povestesc acum experienta mea dincolo de moarte. Am simt deodata un vant foarte puternic si cand privi in jur vazui un loc pustiu, fara persoane. Am mers un timp, pana cand am vazut un rau. De partea cealalta a raului se afla un lac oribil de foc, asemenea iadului. In budism nu avem conceptul de iad. La inceput am fost confuz si nu am stiut ca era un iad pana cand l-am vazut pe Yama, regele iadului (n.t. Yama este numele atribuit regelui Infernului, in numeroase culturi din Asia). El avea un trup si o fata de leu, dar picioarele erau asemenea unui naga (spirit de sarpe). Pe cap avea o serie de coarne. Imi era extrem de frica. Tremurand, am intrebat cum il cheama. El a raspuns, “Eu sunt regele iadului, Distrugatorul”.

Regele iadului mi-a spus sa se uite in iazul de foc. M-am uitat si am vazut mai multi calugari budisti. M-am uitat mai aproape si am vazut capul ras al unui om. Cand m-am uitat la fata omului am vazut ca era calugarul meu senior, cel care a murit intr-un accident de masina in 1983. L-am intrebat: “De ce se afla el in acest lac de foc? El a fost un invatator foarte bun.” Regele iadului a raspuns: “Da, a fost un invatator bun, dar nu credea in Iisus Hristos. De aceea, el este in iad.”.

Mi s-a spus sa ma uit la o alta persoana care se afla in foc. Am vazut un barbat cu parul foarte lung infasurat pe partea stanga a capului sau. L-am intrebat regele iadului “Cine este acest om?” El a raspuns: “Aceasta este cel caruia voi va inchinati: Gautama Buddha”. Am fost foarte deranjat sa-l vad pe Gautama in iad. Am protestat: “Gautama a fost un om bun si a avut un caracter moral desavarsit. De ce sufera el in acest lac de foc?” Regele iadului mi-a raspuns: “Nu conteaza cat de bun a fost. El este in acest loc pentru ca nu a crezut in Dumnezeul cel vesnic.”

Am vazut apoi un alt om care purta o uniforma de soldat. El avea o rana mare pe piept. L-am intrebat: “Cine este acest om?” Regele iadului mi-a raspuns: “Acesta este Aung San, liderul revolutionar din Myanmar. El este aici pentru ca a persecutat si a ucis crestini, dar mai ales pentru ca nu crede in Iisus Hristos.”

Epilog

Dupa descrierea infieratoare a iadului, acest fost calugar budist ne descrie cum a vizitat si paradisul, in cele 3 zile cat timp el a fost mort. Apoi, ca un miracol el s-a trezit. Iată ce ne mai povesteste el:

Imediat am inceput sa le spun calugarilor si oamenilor lucrurile pe care le-am vazut si auzit. Toti au fost uimiti. Le-am spus despre cine se afla in iazul de foc, si le-am spus ca numai crestinii detin adevarul si ca stramosii nostri ne-au inselat de mii de ani! Le-am spus ca tot ce credem noi este o minciuna. Oamenii au fost uimiti pentru ca stiau ce fel de calugar am fost, plin de ravna pentru invataturile lui Buddha.

Dupa acest eveniment marcant, fost calugar deveni crestin si se lapada de credinta sa pentru Buddha.

sursa: moldovacrestina.info

10 răspunsuri la „Buddha in iad si singularitatea adevarului crestin”

  1. Cred ca este bine ca acestui material sa i-se adauge un comentariu analitic. Multi cititori pot ajunge la concluzia ca sufletele mercenarilor botezati si spovediti unui preot gradat, se vor mantui, sau ca mamele ce si-au trimis fetele sa se prostitueze in vest le vor privi pe mamele budiste ce au ales pentru copiii lor calea manastirii, de sus din inaltimea raiului …
    Maaare atentie, caci vom da socoteala pentru fiecare vorba, fapta si chiar intentie (dupa cum socotesc multi teologi).

    Apreciază

  2. Buddha in Iad? Sa vedem, si Arie(eretic) si Nietzsche(nihilist) si Mozart(mason, curvar, betiv) si da Vinci(templier si homosexual) si Baudelaire(narcoman si curvar), si multi altii…sincer, in Iad e companie selecta, fratilor. Asta daca nu cumva Dumnezeu judeca cu totul altfel decat imaginatia noastra ingusta si bigota…

    Apreciază

    1. Antonio, si in puscariile comuniste au fost mari oameni de cultura, si nimeni nu isi doreste sa fie in iadul in care au fost ei… si stii de ce? pentru ca ei erau in iad pentru muntele de caracter si credinta pe care il avea fiecare in el. Deci nu e vorba de cultura, mozart, da vinci etc… ma repet, nu e vorba de cultura, ci de libertatea ontologica a persoanei, ce faci cu ea, ce marturisesti prin ea. Pentru cei din cele doua iaduri libertatea a luat forma culturii, ce cultura au marturisit unii si ce cultura au marturisit altii ?

      Apreciază

  3. Deci acest articol incearca sa ne spuna ca, indiferent cat de integru, de bun si de moral ar fi un om in comportamentul sau, el va ajunge in iad daca nu crede in „adevarul unic” al crestinilor, in Isus Hristos si in Dumnezeul crestin.
    Mai intai, care crestini? Ortodocsi, catolici, protestanti, reformati sau din sutele de secte crestine? Toti se numesc pe ei insisi crestini, dar fiecare detine o versiune proprie a acestui adevar… singular.
    Si va rog sa ma luminati si pe mine cum ar fi putut saracul Buddha sa creada in Isus Hristos din moment ce Buddha a trait cu vreo 600 de ani inainte de a se naste Isus?
    Oare oamenii care scriu astfel de articole realizeaza vreo clipa cat de mult bat campii? E o intrebare retorica pentru ca, evident, nu realizeaza. Daca ar face-o, s-ar abtine de la a inventa astfel de… ineptii.
    Toate cele bune!

    Apreciază

    1. @Ciprian

      Toate bune Ciprian! Ati uitat ca mai exista si perioada Vechiului Testament, iar oamenii s-au intins pe toata suprafata Pamantului uitat de Dumnezeul Cel Viu si adoptandu-si chipuri cioplite si alte zeitati false ca Buddha s.a.m.d. Ele poarta vina distantarii de Dumnezeu si este vina lor ca nu l-au cunoscut chiar si cu 600 de ani inainte de a se naste Iisus (Iisus frate Ciprian cu doi de Ii si nu Isus cum au spus catolicii si alte secte care au pierdut Adevarul ulterior). Nimeni nu o sa poate spuna in fata Mantuitorului la Judecata ca nu a stiut! Pentru ca Evanghelia este si va fi propovaduita tuturor popoarelor. Nu este vina Sfintilor ca au ajuns in India – „tara lui buddha” – ca sa zic asa – cu toate ca nu-i asa – si ca au fost rastigniti si martirizati intru Hristos cand au vrut sa spuna Adevarul oamenilor si sa-i aduca inapoi la credinta in Dumnezeul adevarat!

      Numai gandeste-te la Tainele care sunt in Biserica Ortodoxa, si la faptul ca bunica ta iti da / dadea apa vie „veche de 2 3 ani” – tot respectul pentru batranii nostri – care e mai buna decat apa pe care o cumperi din mega Image / auchan si zici ca bei apa ‘fresh’ si ca facem cumparaturile in ‘weekend’ si ca mergem in club si ne facem manga sambata spre Duminica cand incepe Liturghia – cum procedam si eu o data! Pierdere mare!! Sau pacea si linistea pe care o dobandesti cand iti marturisesti pacatele sub epitrahilul unui Parinte care stie cum sa te vindece si sa te impartasesti pe merit, dupa, cu Focul Sfant – Trupul si Sangele lui Hristos – de care fug toti dracii din lumea asta si care iti ofera pe Acela care nu poate fi regasit de catre toti psihologii si psihiatrii din lumea asta si care te indoapa cu pastile cica sa te faca bine „la cap” cand de fapt inima e ranita si urla dupa dezrobire (cum vedem printre apropiatii nostri in ziua de azi cu durere mare )!

      Multa sanatate frate Ciprian si sa ne auzim de bine!! Sa ma ierti pe mine pt. ca nu am putut sa tac! Toate bune Voua si familiei Dvs.! Dumnezeu sa ne ierte!

      Apreciază

  4. Comentariul asta trateaza atat experientele Angelicai Zmbranao cat si pe cea a calugarului budist:
    Comentariul integral https://docs.google.com/document/d/14CoYlWoGhTY_IOYESgxApDGOsUgiD7M0IviTcA6YttY/pub
    Sa analizam « revelatiile » (aici nu ca vreau sa fiu ironic dar nici o revelatie nu e adevarata daca nu vine de la Dumnezeu) Angelicai comparandu-le cu ce ne invata Ortodoxia,( singura vrednica de toata crezarea- cateva dovezi https://www.youtube.com/watch?v=hraVkIr3wMM https://www.youtube.com/watch?v=WxBFN4EMeqQ

    http://www.apologeticum.ro/2013/04/dovada-incontestabila-ca-nu-exista-sfinte-taine-inafara-ortodoxiei-minunea-de-la-botezul-ortodox-al-unei-catolice/ ), prin cartea Parintelui Serafim Rose (voi prescurta: SDM sufletul dupa moarte) dar si scrieri ale Parintelui Cleopa (P.C.). Aceasta fata a avut 3 experiente de acest fel pana acum, dintre care doar pe prima am gasit-o si in romana.
    A.Z.:<>

    http://www.sfaturiortodoxe.ro/pcleopa/14vise.htm Aici Parintele Cleopa ne explica cum e cu vedeniile false, dupa cum urmeaza :
    « Ce spune Apostolul ? Noapte este veacul de acum. In veacul de acum sa nu dorim sa vedem ingeri ! Auzi ce spune un sfant parinte ? Daca vrei sa ajungi la nebunie si la iesirea din minti, primeste aratarile ceresti in veacul de acum ! »[…] Auzi ce spune Sfantul Efrem Sirul in rugaciunea soborniceasca, care se spune in Postul mare : ” Asa, Doamne, Imparate, daruieste-mi ca sa-mi vad pacatele mele si sa nu osandesc pe fratele meu – sa nu judec pe altul -, ca binecuvantat esti in veci. Amin „.
    Iar Sfantul Isaac Sirul zice : Mai inainte intra intru imparatia lui Dumnezeu, cel ce-si vede pacatele sale, decat cel ce vede ingeri.
    Asta sa vedem. Sa nu ne socotim noi vrednici ca vorbim cu sfintii si cu Maica Domnului ! Totul este mandrie !
    Sa ne vedem pacatele noastre si sa le plangem ! Asta-i cea mai inalta filosofie sub cer. Nu credeti in vise sau vedenii ! Ca or sa iasa vedenisti de tot felul, de ar sa umple lumea, ca toti sunt inaintemergatorii lui Antihrist. »

    A.Z.:« Am început să aud glasul Lui şi să-L cunosc mai bine. Am devenit buni prieteni. »
    In lucrarea « Sufletul dupa moarte » capitolul 4 http://www.crestinortodox.ro/carti-ortodoxe/sufletul-dupa-moarte/ gasim asa : « Chiar si lucrul cel mai „duhovnicesc” despre unele dintre ele -simtirea lui Hristos -lamureste inca o data despre subtirimea duhovniceasca a acelora care traiesc astfel de experiente, mai mult decat despre orice altceva. In loc sa aduca slavire adanca, frica de Dumnezeu, si cainta, pe care le-a aprins in sfintii crestini, adevarata traire inaintea lui Dumnezeu (dintre care intamplarea Sf. Pavel, avuta pe drumul spre Damasc, poate fi luata ca pilda -Fapte 9, 3-9), experientele de astazi savarsesc ceva cu mult mai asemanator cu „mangaierea” si „pacea” miscarilor penticostale si spiritiste moderne „ Apoi „Ce-i atrage pe oameni sa intre in legatura deschisa cu duhurile? Oamenii care au o minte luminata si nu cunosc crestinismul in lucrare, sunt atrasi din iscodire, din nestiinta, din necredinta, fara a pricepe ca intrand intr-o astfel de legatura, isi pot pricinui lor insisi cel mai mare rau” > (capitolul 5) Cine cunoaste aceasta invatatura ortodoxa nu poate decat sa socoteasca cu uimire si infricosare usuratatea cu care „crestinii” de astazi se incred in vedenii si aratari, care ajung acum sa fie atat de obisnuite. Pricina acestei necunoasteri este limpede: romano-catolicismul si protestantismul, desprinse de veacuri de invatatura ortodoxa si de randuiala vietii duhovnicesti, au pierdut toata iscusinta pentru dreapta socoteala limpede asupra duhurilor. Insusirea crestina neabatuta, de neincredere in gandurile si simtirile cele „bune”, li s-a facut lor cu totul straina. Ca urmare, experientele „spirituale” si aratarile duhurilor sunt poate mai obisnuite astazi decat in oricare alta vreme a veacurilor crestine si omenirea lesne-increzatoare este pregatita sa primeasca teoria „new age” a minunilor spirituale, sau o „noua pogorare a Duhului Sfant”, pentru a lamuri acest fapt. Omenirea s-a imputinat atat de mult duhovniceste, socotindu-se „crestina” chiar in vreme ce se pregateste pentru veacul „minunilor” dracesti, care reprezinta un semn al vremurilor de pe urma (Apocalipsa 16, 14).
    SDM. In experientele de astazi, sufletului i se ofera cel mai adesea alegerea de a ramane in „rai” sau de a se intoarce pe pamant; pe cand experienta adevarata a raiului nu se petrece prin alegerea omului, ci numai la porunca lui Dumnezeu, implinita prin ingerii Sai. […]Adevarata experienta a raiului este insotita de un simtamant de o asemenea evlavie si frica inaintea maretiei lui Dumnezeu, si un simtamant de o asemenea nevrednicie de a-L vedea, cum rareori se gasesc astazi chiar printre crestinii ortodocsi, ca sa nu mai vorbim de cei care sunt in afara Bisericii lui Hristos
    In capitolul 8 „Am mers pana la o perdea care stralucea ca fulgerul, inaintea careia tineri puternici si infricosatori, cu chip de flacari fioroase …. Si tanarul care ma calauzea mi-a spus: Cand se va ridica perdeaua, Il vei vedea pe Stapanul Hristos. Inchina-te inaintea tronului slavei Sale. Auzind aceasta, m-am bucurat si m-am cutremurat, caci am fost impresurat de teama si de bucurie de negrait …. Si iata, o mana de foc a ridicat perdeaua si, ca si Proorocul Isaia, L-am vazut pe Domnul meu, stand pe un scaun inalt si maretsi serafimi stateau inaintea Lui (Isaia 6, 1-2). Era imbracat intr-un vesmant de purpura; fata Lui era cu totul prea stralucitoare si ochii Lui se uitau la mine cu dragoste. Vazand aceasta, m-am simtit foarte mic inaintea Lui, am cazut inaintea Lui, inchinandu-ma inaintea tronului celui mai stralucitor si infricosator al slavei Sale. Bucuria care m-a cuprins la vederea fetei Sale, nu se poate spune in cuvinte. Chiar si acum, aducandu-mi aminte de aceasta vedenie, ma simt plin de bucurie de negrait. Am stat cu cutremur inaintea Stapanului meu ….”
    A.Z.:„ Am continuat să văd îngeri chiar şi la şcoală, şi în clasa mea.”

    P.C.:„Dar ai sa ma intrebi : ” Parinte, poate a vrut Dumnezeu in viata mea sa-mi arate o vedenie ceva, un vis, n-ar fi pacat ca eu nu am crezut ? Poate sa fie ceva adevarat. Oare nu-i pacat ca eu refuz un semn de la Dumnezeu ? ”
    Nu-i pacat. Doamne fereste ! Dumnezeu, care fericeste pe cei smeriti, niciodata nu se supara cand si fac lucruri din smerenie, ca nu se socotesc vrednici de a vedea ingeri. Ai vazut Sfantul Isaac Sirul ce spune ? Mai de folos iti este, omule, sa-ti vezi pacatele tale, de mii de ori, decat sa vezi ingeri. Si mai departe : mai de folos iti este sa plangi un ceas penrtu pacatele tale, decat sa vezi ingeri si sa invii morti cu rugaciunea, sau sa faci minuni ! […]. Iar cei ce-au vazut ingeri, i-au inselat diavolii, i-au dus in pierzare. »
    A.Z.:« Am putut să văd şi să vorbesc cu Duhul Sfânt, dar îngerii nu vorbeau cu mine, doar îl lăudau pe Domnul. Eu spuneam: „Duhule Sfinte, vino împreună cu mine,” şi am putut să-L simt şi să-L văd. »
    P.C.:« Deci, nu numai ca nu se supara Dumnezeu, cand nu credem noi in vise si vedenii care se arata noua ca lumina sau foc sau stele sau ingeri sau sfinti sau prooroci sau hristosi sau in chipul Maicii Domnului, ci, foarte mult ne iubeste. Aici sa stii ca veacul de acum este ca o noapte, ca dracii se pot face in ingeri de lumina. Cel ce nu crede in vise si vedenii este un adevarat credincios. Deci, sa nu crezi vreodata ca se supara Dumnezeu cand tu nu vei crede in acestea ! Ca daca ar fi adevarate, Dumnezeu ti le lamureste tie acestea, nu prin tine, ci prin altii care au darul deslusirii duhurilor. Iar cand sunt multe marturii ca un vis sau o vedenie a fost de la Dumnezeu, intreaba pe altii mai intelepti decat tine. »

    A.Z.:

    SDM:

    A.Z.:
    “The Lord showed me that within each image/statue there is a demon. That is why people come to the Virgin of Guadalupe, the Virgin of the Cinema, the Virgin Mary statues and so many other virgins 1 2 3 4. Even statues with the ‘Divine Child’ (the jesus baby). Please believe me, all these statues have demons behind them. Many people claim that they went to the Virgin of Guadalupe or Divine Child and received a healing. But among each of these images is a demon. The devil listens and with his false power, he sometimes makes it look like a miracle has happened, so you will keep believing and continue worshiping him. Listen to me, the devil is going to repay you badly and he will give you eternal death. So stop worshiping images and seek Christ, because He will give you eternal life and life in abundance.” (asta-i din a 2-a experienta)
    In aceasta faza vedenia se muleaza foarte convenabil pe credintele protestantilor evanghelisti, secta din care face parte si Angelica Z. ( apropo, protestantismul si neoprotestantismul sunt impartite in foarte multe secte mai mici dintre care si evanghelismul) Aici va dau un site cu diferentele doctrinare intre ortodocsi catolici si protestanti http://www.ortodoxiatinerilor.ro/credinta-ortodoxa/18050-ortodocsi-catolici-protestanti
    Cautand mai atent, pe un forum am gasit asta : <>
    Se impune asadar sa prezint invatatura ortodoxa despre venerarea Maicii Domnului, a Sfintilor si a moastelor lor, care demonstreaza fara urme de indoiala ca doctrina evanghelistilor protestanti si implicit experienta acestei tinere sincer entuziaste este falsa.

    DESPRE PREACINSTIREA SFINTEI FECIOARE MARIA

    DESPRE CULTUL SFINŢILOR ŞI AL ÎNGERILOR

    DESPRE CINSTIREA SFINTELOR MOAŞTE

    DESPRE CULTUL SFINTELOR ICOANE


    Minuni ale Maicii Domnului : http://www.biserica-mihai-viteazul.ro/ro/index/minuni.htm#top
    http://www.razbointrucuvant.ro/2009/03/25/o-minune-a-maicii-domnului-din-zilele-noastre/ (marturiile din comentarii sunt impresionante)
    https://preasfantafecioaramaria.wordpress.com/category/minunile-maicii-domnului-2/ -aici daca nu merge accesat linkul direct, copiati-l si lipiti-l in motorul de cautare.
    (O minune a Maicii Domunlui – despre copilul unui evreu care, împărtășindu-se cu dumnezeieștile Taine, a scăpat neatins de focul cuptorului – in cartea proorocului Daniel este o minune asemanatoare care li s-a intamplat celor 3 tineri evrei din Babilon – http://bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=16&cap=3 )
    Sufletul dupa moarte capitolul 8: Cand Sf. Andrei s-a gandit ca nu o vazuse pe Maica Domnului in cer, un inger i-a spus: „Voiai sa o vezi aici pe Imparateasa Care este mai stralucitoare decat puterile cerului? Ea nu se afla aici; a plecat in lumea care se afla in mari nevoi, ca sa-i ajute pe oameni si ca sa le aline durerea. Ti-as fi aratat sfantul ei salas, dar acum nu este vreme caci trebuie sa te intorci.” Se mai spune iarasi aici ca ingerii si sfintii se pot afla numai intr-un singur loc intr-o vreme oarecare.
    Apoi „Biserica Ortodoxă consideră învăţătura vămilor de o asemenea însemnătate că a pus cuvinte despre acestea în multe dintre slujbele sale liturgice (vezi câteva dintre acestea în capitolul despre vămi). Mai ales, Biserica face cunoscută această învăţătură fiecăruia dintre fiii săi care se apropie de moarte. În „Canonul de rugăciune la iesirea sufletului”, pe care îl citeste preotul la patul de moarte al fiecărui credincios, se află următoarele tropare:
    „Când voi pleca din această lume, învredniceste-mă să pot trece neîmpiedicat de stăpânitorul văzduhului, de tiran, de chinuitor, de cel care sade pe cărările înfricosate si aţine calea cu întrebări ispititoare” (Cântarea 4).
    „Trece-mă, o, Preacurată Stăpână, în mâinile sfinte si scumpe ale sfinţilor îngeri, ca acoperit fiind cu aripile lor, să nu văd chipurile fără de rusine si întunecate ale dracilor” (Cântarea 6).
    „O, tu, cea care pe Domnul nostru Cel Preaînalt L-ai născut, alungă-l si îndepărtează-l de la mine pe stăpânitorul cel cumplit al vămilor, pe ocârmuitorul lumii, când mă voi afla si eu în pragul morţii, ca astfel să te pot slăvi si eu în veci, pe Tine, o, Preasfântă Maică a lui Dumnezeu” (Cântarea 8).
    Asadar, când crestinul ortodox se află pe patul de moarte, este pregătit prin cuvintele Bisericii pentru judecăţile ce-i stau înainte. „
    SDM:4. O experienţă a vămilor din zilele noastre
    Răspunsul obisnuit al unui om „luminat” din vremurile moderne, atunci când a întâlnit vămile după „moartea clinică” (care a durat 36 de ore), poate fi văzut în cartea pomenită mai sus, „De necrezut pentru mulţi dar de fapt o întâmplare adevărată”
    „Împresurându-ne din toate părţile, cu ţipete si cu gălăgie mare, duhurile cele rele au cerut să le fiu dat lor. Au încercat să mă apuce si să mă scoată de la îngeri, dar n-au izbutit să facă asta. În mijlocul urletelor lor de neînchipuit si la fel de potrivnice auzului, cum era si privelistea aceea pentru mine, au ajuns uneori la urechile mele cuvinte si grăiri de ale lor. ’Este al nostru: s-a lepădat de Dumnezeu’ -au strigat îndată cu toţii, si ne-au lovit cu o asemenea îndrăzneală că pentru o clipă frica mi-a îngheţat curgerea gândurilor.[…] Acuza aceasta a fost de bună seamă, mărturia cea mai temeinică pe care au adus-o duhurile cele rele spre pierzarea mea. Acelea păreau să prindă puteri noi pentru a mă lovi, si acum s-au îndreptat spre noi cu strigăte mânioase, împiedicându-ne să mergem mai departe.
    Mi-am amintit o rugăciune si am început să mă rog, chemând în ajutor pe sfinţii ai căror nume le cunosteam si care îmi veneau în minte. Dar aceasta nu i-a înfricosat pe vrăjmasii mei. Crestin numai cu numele, sărman nestiutor, se pare că pentru prima oară în viaţa mea, mi-am adus aminte de cea care este numită Mijlocitoarea crestinilor.
    Şi este limpede că strigarea mea a fost atât de aprinsă, atunci când sufletul meu era cuprins de spaimă, căci, numai ce mi-am amintit si am rostit numele ei, când, deodată, s-a ivit o ceaţă albă între noi si duhuri, care, îndată a început să cuprindă laolaltă mulţimea cea urâcioasă a duhurilor rele. Ceaţa le-a ascuns de la ochii mei mai înainte ca ele să fugă dinaintea feţei noastre. Vorbirea lor gălăgioasă s-a mai auzit multă vreme, dar cu cât auzirea lor scădea treptat, mi-am putut da seama că urmărirea cea cumplită fusese dată uitării.”
    A.Z.:« Apoi, deodată am văzut mii de oameni dispărând. Femeile gravide
    şi-au văzut sarcinile dispărând şi păreau că şi-au pierdut minţile.Copiii au dispărut din toate colţurile. Mulţi oameni fugeau de ici colo, strigând, „Acest lucru nu poate fi, acest lucru nu poate fi! Ce se întâmplă?”Am văzut pe cei care au cunoscut pe Domnul, dar au fost lăsaţi în urmă. Ei spuneau că Hristos a venit, s-a întâmplat Răpirea. […]Fiică, du-te spune omenirii să mă caute, pentru că în acea perioada nu va mai fi oportunitate. »
    P.C.:« Sa stiti ca diavolul se arata in chip de inger, sau in alt chip, sau in chipul lui Hristos, sau in chip de arhanghel, de sfinti, de ierarhi, de cuviosi. El intai te invata bine, pana i te inchini lui. Iar dupa ce te inchini lui, te duce la pierzare. »
    SDM: De aceea, este foarte bine sa fim banuitori (cel putin) in legatura cu „fiintele de lumina”, care se pare ca se arata la ceasul mortii. Ele par foarte asemanatoare cu dracii care se dau drept „ingeri de lumina” pentru a atrage, nu numai pe muribund, ci chiar mai mult decat atat, pe cei carora acela le va istorisi aceasta povestire mai tarziu, daca va fi readus la viata din moartea clinica.
    Cat despre teoria rapirii inainte de A Doua Venire, s-a dovedit ca este cat se poate de falsa-e o inventie: http://ortodoxie.trei.ro/diverse/Carti/Apologetica_ortodoxa/de_ce_este.html
    Inca au fost si oameni (de diferite credinte) care au crezut in rapire pentru o vreme dar cand s-au pus mai bine pe studiu au descoperit ca nicaieri in Biblie nu se gaseste un fundament valid pentru teoria asta. Daca citi aici http://www.tribwatch.com/davemac.htm o sa vedeti ca totul e doar o inventie sustinuta de catre edituri si scriitori care scot bani incontinuu pe subiectul asta. « Autorii », dupa cum o demonstreaza si lucrarile astea 2( >> http://www.christianissues.biz/pdf-bin/endtimes/timwarner/pseudoephraem_timwarner.pdf si http://www.scribd.com/doc/73169280/GRANT-JEFFERY-PSEUDO-EPHRAEM-FILES-TIM-WARNER ) , au decupat propozitii din scrierile Sfintilor Parinti si le-au pus intr-un context rastalmacit de ei ca sa se potriveasca cu inselaciunea diavoleasca despre rapirea inainte de necaz. “3. Căci va veni o vreme când nu vor mai suferi învăţătura sănătoasă, ci – dornici să-şi desfăteze auzul – îşi vor grămădi învăţători după poftele lor, 4. Şi îşi vor întoarce auzul de la adevăr şi se vor abate către basme. 5. Tu fii treaz în toate, suferă răul, fă lucru de evanghelist, slujba ta fă-o deplin! » (Epistola a doua către Timotei a Sfântului Apostol Pavel, capitolul 4) ( de remarcat ca evanghelistul din acest citat nu inseamna acelasi lucru cu evanghelistul protestant, acesta din urma nu are harul si cunostintele celor care propovaduiau Evanghelia).

    Biserica Ortodoxa ne informeaza cu privire la faptul ca in acele vremuri grele oamenii vor putea sa-L caute pe Domnul si El va avea grija de ei in pustie.Vor fi de asemenea foarte multi martiri care se vor bucura de o deosebita cinste in Imparatia Cerurilor pentru ca l-au biruit pe insusi satan.
    Arhimandritul Nectarie (Moulatsiotis) din Grecia: Schimonahia mucenita Macaria (1926-1993):“Cine este al lui Dumnezeu, acela nu-l va vedea pe antihrist. Multora li se vor deschide căile, unde să meargă, unde să plece. Dumnezeu ştie cum să-i ascundă pe ai Săi, nimeni nu-i va găsi“.
    „Omul credincios va nădăjdui în Dumnezeu. Iar Domnul în ultimele vremuri va săvârşi aşa minuni pentru poporul său, încât o mică frunzuliţă din copac îi va ajunge pentru o lună întreagă. Şi pământul nu va scădea; îi vei face cruce şi îţi va da pâine.
    Nu vă temeţi. Principalul este să nu fie primită pecetea lui antihrist pe mâna dreaptă şi pe frunte. Nu mâncaţi pâinea celui care a primit pecetea lui antihrist.” http://luptapentruortodoxie.blogspot.ro/2011/06/profetiile-arhim-gavriil-despre.html
    Sa trecem la a 2-a experienta a Angelicai :
    “I saw the Lord approaching me.
    SDM:CAPITOLUL III Aratari ale ingerilor si dracilor la ceasul mor tii
    „Dupa ce a fost rastignita pe cruce vreme de noua zile, dimpreuna cu barbatul ei, Sf. Timotei, ea a fost ispitita de diavol. Viata acestor sfinti ne spune cum Sf. Mavra insasi a povestit ispitele barbatului ei, care a fost impreuna mucenic cu ea: „Fa-ti curaj, frate, si alunga somnul de la tine. Fii cu trezvie si ia aminte la ceea ce am vazut eu. Mi s-a parut ca inaintea mea, cand ma aflam intr-o uimire oarecare, se afla un om care tinea in mana un potir cu lapte si miere de albine. Acest om mi-a spus: Ia asta si bea. Dar eu i-am spus: Cine esti tu? Si el a raspuns: Eu sunt un inger al lui Dumnezeu. Atunci eu i-am zis: Hai sa ne rugam lui Dumnezeu. Atunci el mi-a zis: Eu am venit la tine ca sa-ti usurez suferintele. Am vazut ca iti doreai foarte mult sa mananci si sa bei, caci pana acum n-ai mancat cu adevarat nimic. Atunci i-am zis: Cine ti-a insuflat atata mila pentru mine? Ce inseamna nevointa si postul meu pentru tine? Nu stii ca Dumnezeu este puternic, ca sa faca ceea ce este cu neputinta la oameni?” Cand m-am rugat, am vazut cum acest om si-a intors fata catre apus. Din aceasta, am priceput ca era vorba de o inselare satanica. Satan dorea ca sa ne incerce chiar pe cruce. Indata dupa aceea, vedenia a disparut. Apoi, un alt om a venit la mine si mi s-a parut ca m-a dus la un rau de lapte si miere, si mi-a zis: Bea. Dar eu am raspuns: Eu ti-am spus deja ca nu voi bea nici apa, nici vreun alt fel de bautura pamanteasca, pana cand nu voi bea potirul mortii intru Hristos, Dumnezeul meu, pe care il va pregati El Insusi pentru mine, cu mantuirea si cu viata vesnica a nemuririi. Cand am rostit aceasta, omul acela a baut din rau, si grabnic, el dimpreuna cu raul s-au facut nevazuti” (Vietile sfintilor, in lb. rusa, 3 mai; vezi traducerea in lb. engleza in J. A. M. Fastre, S. J., Faptele celor dintai mucenici , seria a V-a, Philadelphia, 1878, pag. 227-228). A treia ararate in fata Sfintei Mavra, aceea a unui inger adevarat, va fi prezentata mai tarziu in acest studiu, dar aici este deja limpede ce purtare de grija au crestinii adevarati in primirea „descoperirilor” din ceasul mortii.”
    A.Z.:”All these letters and numbers you see written here are those people on Earth that have accepted our Lord as their only Saviour, through the experience that you have had with Him.”[…]
    I glanced at the number and noticed it was a great amount. I said, „Lord that means my crown is full of pearls and that you are going to leave me here in Your Kingdom?” The Lord responded, „No My child, your time is not yet, you have to return to Earth. Would you like to see your crown?” […]Very excited I replied, „Oh yes Lord, I would like to see my crown,” He said, „Angel Gabriel, bring her crown.” I saw Gabriel carrying a very large tray, with a beautiful crown, but with few pearls on it. I asked, „Lord, whose crown is this? He replied, „That is your crown My child.” I asked, „But Lord, why is my crown not full of pearls, if many souls have come to You Lord?” He replied, „Daughter, yet a long path awaits for you, only 3,500 souls have come to My presence, but you have to go and preach My Word because there are still many souls that have to come to Me.” But Lord, why can’t I stay? He told me, „Daughter, because the Crown of Life has to be full of pearls.”
    Aici o ispiteste cu “rasplata” pe care o va primi ca s-o motiveze. Cat despre cele 3.500 de suflete cred ca valabil este exact opusul-atatea a reusit diavolul sa duca in ratacire prin ea la momentul acela.
    P.C.„Sa avem smerenia aceea de care zicea marele Prooroc David : Ca faradelegea mea eu o cunosc si pacatul meu inaintea mea este pururea. Sa ne vedem pacatele si sa le plangem ! Asta-i pozitia care nu te duce la cadere niciodata. Iar cei ce-au vazut ingeri, i-au inselat diavolii, i-au dus in pierzare.
    Sfantul Ioan Scararul spune asa in cuvantul trei din ” Scara ” : Dracii slavei desarte, pe cei slabi de minte, i-a facut prooroci – ca el o sa se laude ca este prooroc, ca a vazut vedenii -, iar cela ce tutror visurilor si vedeniilor nu crede, filosof duhovnicesc este.”
    SDM:Cei ce vad astazi „raiul” in salasul din vazduh, sunt „multumiti”, „fericiti”, „indestulati” -rareori ceva mai mult; daca aceia Il vad pe „Hristos” intr-un chip oarecare, aceasta este numai pentru a-si ingadui „convorbiri” prietenesti cu El, care caracterizeaza experientele din miscarea „harismarica”. Lipsesc cu totul din aceste experiente: Dumnezeu, inchinarea omului inaintea lui Dumnezeu, frica de Dumnezeu.
    A.Z.:“There is NO such place as Purgatory. Purgatory was invented by men, it was invented by the Popes. The Bible clearly says that there is a Heaven and a real Hell. Jesus took me to both places, but never purgatory. He clearly told me, „Purgatory does not exist, go and tell people to make their decision while on Earth, because while there is life, there is opportunity to repent.”
    Da, e adevarat ca nu exista purgatoriu. A spus si un adevar care probabil a fost mentionat numai pentru ca protestantii protesteaza fata de credinta catolica despre care se stie ca accepta si ideea de purgatoriu. De asemenea, entitatea i-a mai zis in prima experienta ca papa si calugaritele care pacatuiesc prin manastiri ajung in iad.Este o chestie de logica. Intr-adevar ei sunt legati cu un juramant si sunt pusi acolo sa-i aduca pe oameni catre Mantuitor, dar daca pacatuiesc, cu cat mai mult sunt pedepsiti fata de enoriasi. Se mai spunea acolo ca oamenii care asculta si danseaza pe melodiile lumesti (mai sunt si alte « experiente » asemenatoare pe divinerevelations care sustin acelasi lucru) n-or sa ajunga bine-despre asta ne invata si ortodoxia http://proortodoxia.wordpress.com/2008/11/13/de-ce-se-sting-luminile-in-discoteci/ . La fel e si cu filmele si desenele animate (parintii ortodoxi afirma ca televizorul este o unealta a diavolului – e chiar o coincidenta cat a decazut lumea de la inventarea cinematografului si a TV-ului) Ideea e ca « inamicul » a mentionat niste adevaruri ca s-o convinga pe Angelica dar si pe toti ceilalti de moralitatea acestei « profetii » pentru a-i insela, urmand ca mai apoi sa se dezlantuie cu minciunile. La ce-i face bine unui om sa nu creada in purgatoriu (care nu exista) daca el respinge Sfintii si pe Maica Domnului, Sfintele Taine in adevarata lor semnificatie si natura, harul preotilor, etc. Bine tot n-o sa le fie la fel cum nici unui ortodox n-o sa-i fie bine daca nu implineste ce-l invata Biserica.( ma am in vedere in primul rand pe mine cand spun asta).

    P.C. :
    Eu nu le-am transcris in mod expres, dar o gramada de afirmatii care se fac in aceasta vedenie, sunt sustinute de cel care-i vorbeste fetei cu citate din Biblie. Asta ca s-o convinga si mai mult ca e in siguranta si e bine ceea ce i se intampla.
    P.C.:« Sunt si vise de la draci numiti arhiconi. Acestia stiu pe de rost toata Sfanta Scriptura. Iti spun proorocii pe care le gasesti in Biblie. […]Acestia se baga in oamenii eretici si la sectari si-i fac sa inteleaga Scriptura pe dos, nu asa cum trebuie.
    De aceea Sfantul Ioan Scararul zice : Cela ce tuturor vedeniilor si tuturor viselor nu crede, filosof duhovnicesc este.
    Sa nu credeti in vise ! Sa nu credeti in vedenii ! Daca crezi in vise si ai venit la mine sa te spovaduiesc, eu te opresc direct trei ani de la Sfanta Impartasanie. Cine ti-a spus sa crezi in vise ? Nu auzi ce spune Sfanta Scriptura ? Ia cauta in Cartea Intelepciunii lui Isus fiul lui Sirah, la capitolul 34 : Precum este cel ce alearga dupa vant si vrea sa prinda umbra sa, asa este omul care crede in vise. Ca pe multi visele i-au inselat si au cazut cei care au nadajduit in vise.
    Eu am o carte scrisa despre vise si vedenii. Sa vedeti acolo cum te inseala diavolul prin vise.
    De aceea este oprit sa nu creada nimeni in vise, ca pe cei slabi – cum zice Scriptura – pe multi visele i-a dus la pierzare. Sunt vedenii si de la diavoli. »
    In SDM capitolul 5 gasim : „Desi in aratarile lor inaintea oamenilor, dracii isi iau de obicei infatisare de ingeri de lumina pentru a amagi mai usor, desi ei se straduiesc uneori sa lamureasca oamenii ca sunt suflete omenesti si nu draci (acest chip de inselare de acum, reprezinta o oarecare moda printre draci, din pricina unei aplecari oarecare a oamenilor din zilele noastre, de a crede in aceasta); chiar daca ei prevad uneori viitorul; si chiar daca descopera taine -chiar si asa, oamenii nu trebuie sa creada in ei cu nici un chip. Ei amesteca adevarul cu minciuna; adevarul este folosit numai atunci cand au nevoie de o inselare mai prielnica.”
    Iar acum cea de a 3-a experienta :

    A.Z.:“When I approached the Lord he took me by the hand.”
    Cum scrie si mai sus :
    SDM:„Dupa ce povesteste despre chipul in care, chiar si Sf. Simeon Stalpnicul a fost oarecand aproape biruit de catre un oarecare drac, care i s-a aratat lui in chip de inger, intr-un car de foc (Vietile sfintilor, 1 septembrie), Episcopul Ignatie ii atentioneaza pe crestinii ortodocsi de astazi: „Daca sfintii s-au aflat intr-o primejdie ca aceea, de a fi inselati de duhurile cele rele, aceasta primejdie este si mai infricosatoare pentru noi. Daca sfintii nu-i cunosc intotdeauna pe draci, care li s-au aratat lor in chipul sfintilor si al lui Hristos, cum este cu putinta sa socotim ca noi ii vom cunoaste fara sa ne inselam? Singurul mijloc de scapare din fata acestor duhuri este sa alungam cu desavarsire aflarea lor si vorbirea cu ele, dandu-ne seama ca noi suntem nepotriviti pentru asemnea vedere si vorbire.” (capitolul 5)
    A.Z.:

    Mie-mi pare a santaj. Mai inainte o atragea cu o rasplata (diadema faina), iar acum o infricoseaza si o ameninta cu pedeapsa « ca uite ce o sa ti se intample daca nu » asa incat orice i-ar mai spune cineva ca s-o aduca pe calea credintei adevarate, cum sa mai ajunga la ea , caci e constransa din 2 parti si anume mandria de a fi profet si gandul la bunatatile pe care la va primi iar apoi groaza iadului care exista dar nu asa cum i s-a spus ei – E MAI RAU pentru ce care vor ramane acolo vesnic. Intr-adevar este bine ca omul sa implineasca lucrarea la care a fost chemat de catre Dumnezeu ( de aceea avem prooroci si apostoli), dar pe ea nu Domnul o cheama. Daca si-ar fi facut semnul Crucii in modul ortodox [http://www.marturieathonita.ro/cum-se-face-corect-semnul-sfintei-cruci/ (cand spune acolo «Cele trei degete astfel împreunate se pun pe frunte – pentru a sfinți mintea -, apoi coboară până la buric – pentru a sfinți simțurile » se intelege ca este desemnata zona putin deasupra ombilicului ], numaidecat ar fi disparut vedenia initiala –aia cu vocea si mai apoi ingerii(demonii) care o insoteau peste tot-si ar fi fost protejata ;nici nu s-ar mai fi ajuns la cele 3 experiente ale ei.Tot in cartea « Sufletul dupa moarte » aflam adevarul despre starea sufletelor pe lumea cealalta si anume ca :
    Invatatura ortodoxa a Sf. Marcu al Efesului despre starea sufletelor dup a moarte
    Pe de alta parte, dupa invatatura ortodoxa, pe care o propovaduieste Sfantul Marcu, crestinii care au murit cu pacate mici nemarturisite sau cei care nu au adus roadele pocaintei pentru pacatele pe care le-au marturisit, sunt curatati de aceste pacate fie prin judecata mortii, cu frica ei, fie dupa moarte, cand sunt siliti sa ramana in iad (dar nu pururea), prin rugaciunile si Liturghiile Bisericii si prin faptele bune savarsite pentru ei de catre credinciosi. Chiar si pacatosilor sortiti chinurilor vesnice li se poate da o oarecare alinare in chinurile lor din iad, prin aceste mijloace. Dar cu toate astea, acum nu exista nici un foc curatitor pentru pacatosi, nici in iad (caci focul vesnic va incepe sa-i chinuiasca numai dupa Judecata de Apoi), nici cu mult mai putin in vreun al treilea loc, cum ar fi „purgatoriul”. Toate vedeniile focului care sunt vazute de oameni, sunt chipuri sau proorociri ale celor ce vor fi in vremea viitoare. Intreaga iertare a pacatelor dupa moarte vine numai din bunatatea lui Dumnezeu, care se intinde si la cei din iad, impreuna cu rugaciunile oamenilor, iar Dumnezeu nu mai asteapta de la acestia nici o „rasplata” sau „ispasire” pentru pacatele care le-au fost iertate.

    Pe de alta parte, dupa invatatura ortodoxa, pe care o propovaduieste Sfantul Marcu, crestinii care au murit cu pacate mici nemarturisite sau cei care nu au adus roadele pocaintei pentru pacatele pe care le-au marturisit, sunt curatati de aceste pacate fie prin judecata mortii, cu frica ei, fie dupa moarte, cand sunt siliti sa ramana in iad (dar nu pururea), prin rugaciunile si Liturghiile Bisericii si prin faptele bune savarsite pentru ei de catre credinciosi. Chiar si pacatosilor sortiti chinurilor vesnice li se poate da o oarecare alinare in chinurile lor din iad, prin aceste mijloace. Dar cu toate astea, acum nu exista nici un foc curatitor pentru pacatosi, nici in iad (caci focul vesnic va incepe sa-i chinuiasca numai dupa Judecata de Apoi), nici cu mult mai putin in vreun al treilea loc, cum ar fi „purgatoriul”. Toate vedeniile focului care sunt vazute de oameni, sunt chipuri sau proorociri ale celor ce vor fi in vremea viitoare. Intreaga iertare a pacatelor dupa moarte vine numai din bunatatea lui Dumnezeu, care se intinde si la cei din iad, impreuna cu rugaciunile oamenilor, iar Dumnezeu nu mai asteapta de la acestia nici o „rasplata” sau „ispasire” pentru pacatele care le-au fost iertate.
    PUTEREA CELOR 40 DE LITURGHII ŞI PARASTASE http://www.parohiamacin4.org/40_liturghii_parastase_sarindare.htm
    P.C.:„Voi stiti ca acum la sfarsitul lumii o sa iasa inaintemergatorii lui Antihrist si au sa faca minuni si semne mari ?
    Daca tu acum crezi in acesti nebuni si indraciti ! Dar cand ai sa vezi ca vine inaintea ta si din paie uscate, are sa-ti faca paine calda; si din vita uscata o sa faca sa curga vinul cel mai bun si ai sa vezi muntii ca pleaca ?
    Vezi sectarii ? Sunt inaintemergatorii lui Antihrist, ca stramba credinta. Acestia care stramba dreapta credinta sunt inaintemergatorii lui Antihrist, orice secta ar fi. Paziti-va de acestia ca de foc, ca de lucrurile intunericului.”
    O alta poveste la fel de notorie este si cea a calugarului budist care sustine ca a inviat, desi nu s-a demonstrat ca a fost intr-adevar mort. Ca s-a intamplat sau nu asa, cert este ca neadevarurile din relatarea lui sunt cat se poate de reale. In experienta sa in iad, zice asa:
    C.B.:„I was then taken to a place where I saw both rich and poor people preparing to eat their evening meals. I asked, „Who cooked the food for these people?” The king of hell replied, „The poor have to prepare their own food, but the rich people get others to cook for them.” – Orotdoxia ne invata ca in iad nimeni nu manaca http://www.sfaturiortodoxe.ro/despreiad.htm <<scrie clar, ca sa nu mai spun ca si in pedeapsa vesnica bogatii tot ar fi avantajati-li se gateste????
    C.B.:„ […]Another king of hell then came to me. I also saw a being whose job is to stoke the fires beneath the lake of fire, to keep it hot”- Iezerul de foc nu are nevoie sa fie incalzit de draci intrucat ei insisi vor ajunge acolo.
    C.B.:„Peter said, "Look to the north and see God create man." I saw the Eternal God from a distance. God spoke to an angel, "Let us make man." The angel pleaded with God and said, "Please don't make man. He will do wrong and will grieve you." [In Burmese literally: "He will make you lose face."]. But God created a man named anyway. God blew on the man and the man came to life. He gave him the name "Adam". [Note: Buddhists do not believe in the Creation of the world or of man, so this experience had a significant impact on the monk]”. In „Facerea” scrie clar( explicatie decupata din „Vechiul Testament in talcuirea Sfintilor Parinti”-Preot Ioan Sorin Usca):
    26. Şi a zis Dumnezeu : „ Să facem om după chipul şi asemănarea Noastră, ca să stăpânească peste peştii mării şi peste păsările cerului şi peste dobitoace şi peste tot pământul şi peste toate vietăţile ce se târăsc pe pământ!”
    Pluralul Noastră, ca şi cuvintele să facem, indică un sfat în sânul Sfintei Treimi. Dacă Vechiul Testament nu afirmă descoperit taina Treimii, o face, învăluit, chiar de la primele versete. Astfel, toate sunt aduse la existenţă prin Cuvântul, identificat în prologul Evangheliei după Ioan cu Dumnezeu Fiul, iar Duhul Sfânt dădea apelor puterea Sa de viaţă făcătoare. „Este, oare, şi acum vorba de o singură persoană? Nu! Că nu este scris: Să se facă om! Atâta vreme cât nu se arătase omul, omul care avea să fie instruit, predica teologiei era ascunsă în adânc; dar acum, la facerea omului, credinţa se descoperă şi dogma adevărului se arată clar”. Părerea că Dumnezeu S-ar sfătui cu îngerii este eretică: „ Nu se va spune, socotesc, că (El vorbeşte cu) unii dintre sfinţii îngeri, sau că a avut nevoie de o mână de ajutor a lor, sau in general de consimţirea şi contribuţia vreuneia din creaturi spre întărirea lui Dumnezeu ca să isprăvească ceea ce gândea. Căci dumnezeirea este atotputernică pentru orice şi are în sine bogăţia pentru a săvârşi cu uşurinţă tot ce voieşte şi în ea este toată puterea existenţelor”.
    Dupa aceasta experienta, calugarul a facut tot posibilul sa-i converteasca la crestinism pe cei din jurul lui, insa nu la cel ortodox. Deci el o fi sarit din budism in cine stie ce secta de prin Myanmar sidin pacate a mai si suferit inchisoare pentru asta (daca intr-adevar povestea nu e fictiva). De foarte multe ori gasim in genul acesta de relatari ca persoanele care au trecut prin astfel de intamplari, se alatura ulterior vreunei grupari crestine sau chiar devin „preoti”-dar atata timp cat nu sunt instruiti in timpul sau dupa experienta respectiva sa se integreze in Biserica Ortodoxa care este Trupul Mantuitorului, e evident ca au fost inselati si ceea ce au vazut ei nu a venit de la Domnul. .Literatura ortodoxa a acumulat in ultimii 2000 de ani suficiente cazuri adevarate de care sa ne folosim cu toata increderea.
    Rezumând învătătura ortodoxă despre vedenii, Sfântul Diadoh al Foticeii spunea: “Chiar dacă ni s-ar trimite vreodată, din bunătatea lui Dumnezeu, vreo vedenie, dacă nu o vom primi, nu Se supără pe noi Prea Doritul Domnul Iisus Hristos. Că stie El că facem acest lucru pentru a nu fi înselati de viclesugul dracilor” [41;160].
    « 8. Dar chiar dacă noi sau un înger din cer v-ar vesti altă Evanghelie decât aceea pe care v-am vestit-o – să fie anatema! 9. Precum v-am spus mai înainte, şi acum vă spun iarăşi: Dacă vă propovăduieşte cineva altceva decât aţi primit – să fie anatema! 10. Căci acum caut bunăvoinţa oamenilor sau pe a lui Dumnezeu? Sau caut să plac oamenilor? Dacă aş plăcea însă oamenilor, n-aş fi rob al lui Hristos. 11 Dar vă fac cunoscut, fraţilor, că Evanghelia cea binevestită de mine nu este după om; 12. Pentru că nici eu n-am primit-o de la om, nici n-am învăţat-o, ci prin descoperirea lui Iisus Hristos. « (Epistola către Galateni a Sfântului Apostol Pavel, capitolul 1)

    Apreciază

  5. Partea lipsa de aici se gaseste in linkul de la inceput „[…}Ca daca ar fi adevarate, Dumnezeu ti le lamureste tie acestea, nu prin tine, ci prin altii care au darul deslusirii duhurilor. Iar cand sunt multe marturii ca un vis sau o vedenie a fost de la Dumnezeu, intreaba pe altii mai intelepti decat tine. »

    A.Z.:

    SDM:

    A.Z.:
    “The Lord showed me”

    Apreciază

Lasă un comentariu

Tendințe