Bucovina Profundă

25 Aprilie 2016

Disciplina “Educația pentru sănătate”, calul troian al pornografiei în școală

Disciplina “Educația pentru sănătate”,

calul troian al pornografiei în școală

(articol nerecomandat minorilor)

13015385_1717252991888610_5365759461845042931_n

Vineri, 22.04.2016, a avut loc in Aula Bibliotecii Centrale Universitare din Iasi, in organizarea departamentului Pro Vita al Mitropoliei Moldovei si Bucovinei, dezbaterea publica regionala, pe tema: Educatie pentru sanatate – intre controverse si reforma sociala.
Actiunea a avut loc loc sub egida Administratiei Prezidentiale a Romaniei, in cadrul dezbaterii Nationale pentru Educatie si Cercetare – Romania educata.
La actiune au participat reprezentanti ai tuturor categoriilor implicate in procesul educational: cadre didactice, experti si decidenti in domeniul educatiei, cadre universitare, oameni politici, precum si principalii beneficiari, elevii si parintii acestora.
Structurata pe trei parti, debutand cu alocutiuni ale unor invitati, reprezentanti ai organizatorilor si ai institutiilor relevante de la nivel local si central si ulterior doua ateliere ce au dezbatut continutul curricular al disciplinei “Educatia pentru sanatate” si respectiv statutul acestei discipline in planul cadru de invatamant, actiunea a suscitat luari de pozitie insufletite, in special prin interventii din sala ale parintilor si organizatiilor lor (Liga parintilor – Piatra Neamt, APOR – Neamt, APOR – Suceava, APOR – Iasi, APOR – Timis, Federația ProVita etc). Acestia s-au aratat ingrijorati de presiunile unor ONG-uri promotoare ale libertinajului sexual de a utiliza ora de educatie pentru sanatate, ca “printr-un limbaj acceptat” (cum se exprima intr-o interventie postata pe youtube o reprezentanta a acestor ONG-uri) sa introduca inca de la clasele primare notiuni explicite de sexualitate, absolut contrar convingerilor parintilor si bunului simt românesc.

Cadrul creat de organizatori a fost unul de libertate de exprimare, permitand expunerea unor puncte de vedere interesante, desi concluziile formulate in incheierea actiunii, redactate fara acea “perioada de reflectie necesara”, cum remarca unul dintre moderatorii intalnirii, nu au surprins o serie de aspecte esentiale:
– Continutul curricular actual al orei “Educatie pentru sanatate” (disciplina optionala) nu justifica existenta acesteia ca disciplina separata, marea majoritate a temelor propuse fiind fie redundante (deja acoperite la alte discipline, sau extrem de simplu de introdus in cadrul acestora), fie nerelevante ca amploare pentru a acoperi numarul de ore alocat. De aici si o posibila explicatie a interesului foarte scazut privind aceasta optiune din partea elevilor si a parintilor acestora.
– Desi in urma observatiei de mai sus, sustinatorii insistenti ai educarii pentru sanatate a elevilor printr-o disciplina separata, au admis ca actualul curriculum nu este satisfacator, punand asta pe seama vechimii acestuia (lansat in 2004), nu au prezentat nici o propunere, macar orientativa, cum ar putea arata un nou curriculum, mai actual, mai plin de substanta si mai interesant. O intrebare care ar putea deriva de aici ar fi: ce s-a intamplat nou din 2004 incoace privind problematica sanatatii copilului si adolescentului, astfel incat dintr-o disciplina cu continut total neinteresant ca disciplina separata, “Educatia pentru sanatate” sa devina deodata un punct de atractie pentru elevi si parinti.
– Sesizand probabil ca de buna voie elevii si parintii nu vor dori o incarcare a programului scolar cu o disciplina nerelevanta, intr-un autentic spirit “democratic”, au fost vorbitori care au afirmat ca, sub pretextul grijii pentru sanatatea copiilor, vor fi sustinatorii introducerii obligativitatii acestei materii scolare. Pe unii dintre cei din sala i-a cam luat “cu frison” o astfel de atitudine, nefiind uitata maniera bolsevica a anilor ’60 de solutionare a unor dileme similare: “Daca nu stii, te invatam; daca nu poti, te ajutam; daca nu vrei, te obligam” …
– Trecand la problema de fond a discutiei, respectiv componenta de educatie sexuala a educatiei pentru sanatate, s-au remarcat o serie de lucuri care au nedumerit complet parintii prezenti la dezbateri:
– Majoritatea luarilor de pozitie din partea expertilor si decidentilor din educatie nu atingea decat tangential si la “diverse” impactul introducerii educatiei sexuale inca de la clasele primare, parand fie a nu cunoaste care sunt propunerile de manuale si de continuturi pentru acest subiect (absolut scandaloase, prezentate si in presa ca atare), fie a dori o “ascundere sub pres” a acestor aspecte.
– Educatorii nu pareau a avea habar de ce se face efectiv la orele de educatie sexuala in scolile unde ONG-urile de profil isi implementeaza proiectele finantate de organisme externe si aprobate fara a fi analizate de decidentii din Romania, Minister, respectiv inspectorate scolare. Astfel acestia s-au aratat mirati, spre scandalizati, de temele prezentate de unul dintre parintii din sala, jurnalist care a investigat aceste aspecte, privind sexualitatea pe care ar trebui sa si-o insuseasca copiii de gimnaziu si liceu (!!!): masturbarea, ca “tehnica” uzuala, perversiunile, ca “normalitate” (ca adica, toata lumea mai face cate un mic sex anal, de ce nu cand ne plictisim si un sex oral, iar daca te tine cricul, poti sa te bagi si la un sex in grup). Asta, repet, la copii de 14 – 16 ani, da, in Romania, da, in scoli concrete !!!!!! … deocamdata optional …
– La intrebarea reprezentantului APOR Timis, sexolog de profesie, care dezavueaza sexualizarea copiilor la adapostul orelor de educatie sexuala din interiorul educatiei pentru sanatate, adresata unei doamne parlamentar prezenta la discutii, daca ar accepta sa-i fie invatat copilul de clasa a V-a despre masturbare, raspunsul a fost … ciudat: “Daca s-ar fi intamplat pe cand aveam 30 de ani, as fi fost impotriva, dar acum, la 57 de ani nu ma mai deranjeaza …” (daca este o gluma, noi n-am prins-o).
In expunerile lor, parintii, in nume propriu si in numele organizatiilor de parinti pe care le reprezentau, au solicitat urmatoarele:
1. Separarea subiectelor privind sexul si educatia sexuala din continuturile educatiei pentru sanatate, astfel incat sa se evite dublul limbaj si perceptia conform careia singurul scop al introducerii educatiei pentru sanatate ca materie de sine statatoare este acela de a strecura “calul troian” al educatiei sexuale in scoala si a da camp liber de actiune ONG-urilor cu agenda clara de sexualizare a copiilor si de introducere a promiscuitatii inca de la cele mai fragede varste.
2. Colaborarea in vederea pastrarii sanatatii copiilor prin actiuni comune ale celor 3, cele mai importante institutii care stau la baza educarii copiilor, familie, scoala, biserica, prin demersuri specifice scolare, in cadrul orelor deja existente, si extrascolare, cu participarea atat a elevilor cat si a parintilor. S-a subliniat un aspect de bun simt, dar neatins de catre experti, ca pastrarea sanatatii este o chestiune de deprinderi si obiceiuri de viata, mai mult decat un cumul de informatii pe care si le-ar putea insusi un elev pentru o nota si eventual a neglija ulterior punerea lor in practica.
3. In virtutea art 26. alin 1 din Constitutia Romaniei privind respectul si ocrotirea vietii intime, precum si potrivit articolului 29 alin. 6 din Constituţia României, conform caruia parintii sau tutorii au dreptul de a asigura, potrivit propriilor convingeri educaţia copiilor minori a caror raspundere le revine, parintii si asociatiile parintilor isi exprima opozitia ferma privind introducerea oricaror forme de educatie sexuala in invatamantul primar si gimnazial, precum si abordarea problematicii sexualitatii in invatamantul liceal numai in formele acceptate de parinti, cu acordul expres si in prezenta acestora.
Asadar, pentru a nu ne ascunde dupa cuvinte, haideti sa facem ce-i de facut privind constientizarea elevilor din toate mediile despre elementele esentiale privind pastrarea sanatatii lor, sau interventiile de prim ajutor, prin acele ore de educatie sanitara, care pot fi incadrate fie la dirigintie, fie la biologie, fie la alte materii cu formulari mai moderne (de tipul “dezvoltare personala” – ceea ce se si face in prezent) si le solicitam totodata decidentilor din domeniul educatiei sa-si faca mai bine temele pe anumite componente, care pentru unii sunt “diverse”, pentru altii sunt agenda de implementat pe bani multi, dar pentru noi, parintii, sunt elemente vitale in educatia copiilor nostri.

Corneliu Popa
APOR IASI

3 comentarii »

  1. […] Disciplina “Educația pentru sănătate”, calul troian al pornografiei în școală […]

    Apreciază

    Pingback de Cine vrea neapărat să-ți educe sexual copiii? | Bucovina Profundă — 8 Mai 2016 @ 16:09 | Răspunde

  2. […] Disciplina “Educația pentru sănătate”, calul troian al pornografiei în școală […]

    Apreciază

    Pingback de CERERE DE INTERZICERE a oricărei forme și denumiri de EDUCAŢIE SEXUALĂ în învăţământul românesc. IMPORTANT+URGENT | Bucovina Profundă — 8 Mai 2016 @ 17:48 | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Blog la WordPress.com.

%d blogeri au apreciat asta: